Features of France’s image in the international arena
Анотація
The image of France is a multi-structured phenomenon, which covers various areas of the state manifestation in the world (namely in economy, politics, culture, education, science, sports, etc.). It has been formed over the centuries and has been especially modernized in the recent decades. For a modern state, for a state that seeks to position itself in the international arena as one of the best, its image is of paramount importance, that is, what image it has got in the international arena, who is the first to think of it: whether it is a progressive leader in the world or an unstable actor.
Посилання
Baromètre Attractivité de la France 2019. Retrieved from: https://www.ey.com/fr_fr/news/2019/06/barometre-attractivite-de-la-france-2019
Campus France. Retrieved from: https://www.campusfrance.org/en/choosefrance-strategie-attractivite-etudiants-internationaux-bienvenue-en-france
Fortune Global 500. Retrieved from: https://fortune.com/global500/2017/search/?hqcountry=France
Ipsos Group S.A. Retrieved from: https://www.ipsos.com/en-us/newspolls/Nation-Brands-Index-2018
Marketing Media Review. Retrieved from: https://www.mmr.ua/show/parizh_predstavil_novoe_igrivoe_logo
Place brand research. Ipsos Public Affairs. Anholt Ipsos Nation Brands Index (NBI). 1 9 - 0 5 - 5 0
Promoting and supporting French innovation. Retrieved from: https://www.diplomatie.gouv.fr/en/french-foreign-policy/economic-diplomacyforeign-trade/promoting-france-s-attractiveness/promoting-and-supporting-frenchinnovation/
Statistic times. Retrieved from: http://statisticstimes.com/economy/projectedworld-gdp-ranking.php
Виставки y Франції 2020-2021 рр. Режим доступу: https://exposale.net/uk/exhibitions/all/35/all Vystavky y Frantsii 2020-2021 rr. [Exhibitions in France]. Retrieved from: https://exposale.net/uk/exhibitions/all/35/all
Неприцький О.А. Формування міжнародного іміджу держави в епоху глобалізації. Наукові записки [Вінницького державного педагогічного університету імені Михайла Коцюбинського]. Серія : Історія. 2015. Вип. 23. С. 178-184.
Neprytskyi O.A. Formuvannia mizhnarodnoho imidzhu derzhavy v epokhu hlobalizatsii [Formation of the international image of the state in the era of globalization]. Naukovi zapysky [Vinnytskoho derzhavnoho pedahohichnoho universytetu imeni Mykhaila Kotsiubynskoho]. Seriia : Istoriia. 2015. Vyp. 23. S. 178-184.
Штельмашенко А.Д. Бренд держави: сутність та особливості формування / А.Д. Штельмашенко // Науковий вісник Академії муніципального управління. Серія: Управління. 2013. Вип. 2. С. 348-356.
Shtelmashenko A. D. Brend derzhavy: sutnist ta osoblyvosti formuvannia [State brand: essence and peculiarities of formation] / A. D. Shtelmashenko // Naukovyi visnyk Akademii munitsypalnoho upravlinnia. Seriia: Upravlinnia. 2013. Vyp. 2. S. 348-356.