Media as a means of influencing political preferences on the audience

Автор(и)

  • Karyna Moroz Vasyl` Stus Donetsk National University

Анотація

In modern society, the media has become a powerful political institution, without which it is impossible to imagine the actions of public authorities. Electronic media, especially television are of extreme importance nowadays. Thanks to it, public policy has become an extremely effective tool for influencing society, opening up unprecedented opportunities for political orientation and manipulation of public opinion. Therefore, the responsibility of the media to society is growing significantly. The actions of the media in the information space can be reduced to two main types. The first is called mobilization, which includes incitement and propaganda, and the second is called marketing and the use of public relations and political advertising. Usually both types are used in democratic society, but the other is predominant [3].

Посилання

Бакка Т.В. Людина і світ: підруч. для 11 кл. загальноосвіт. навч. закл.: (рівень стандарту, академічний рівень, профільний рівень) / Т.В. Бакка. К.: Видавничий дім «Освіта», 2012. c. 126 – 129.

Bakka T.V. Liudyna i Svit [Man and the world]: pidruch. dlia 11 kl. zagalnoosvit. navch. zakl.: (riven standartu, academichnyi riven, profilnyi riven) / T.V. Bakka. K.: Vydavnychyi dim "Osvita", 2012. S. 126 – 129. [in Ukrainian].

Бойко В.В. Устная пропаганда: критерии, показатели, условия эффективности / В.В. Бойко. Л.: Лениздат, 1983. 98 с.

Boyko V.V. Ustnaya propaganda: kriterii, pokazateli, usloviya effektivnosti [Oral propaganda: criteria, indicators, conditions of efficiency] / V.V. Boyko. L.: Lenizdat, 1983. 98 s. [in Russian].

Варій М. Політико-психологічні передвиборні та виборчі технології: Навчально-методичний посібник / М. Варій. К.: «Ніка-Центр», 2003. 400 c.

Variy M. Polityko-psykhologichni peredvyborchi ta vyborchi tekhnologii [Political and psychological pre-election and election technologies]: navchalnometodychnyi posibnyk / M. Variy. К.: «Nika_Tsentr», 2003. 400 s. [in Ukrainian].

Леонов Н.С. Информационно-аналитическая работа в загранучреждениях. / Н.С. Леонов. М.: Москва, 2014. С. 120.

Leonov N.S. Informatsionno-analiticheskaya rabota v zagranuchrezhdeniyakh [Information and analytical work in foreign institutions] / N.S. Leonov. M.: Moscwa, 2014. S. 120. [in Russian].

Нусінов, В. Я., Ярова А. Б. Корпоративна соціальна відповідальність: становлення та розвиток в Україні / В.Я. Нусінов, А.Б. Ярова // Науковий вісник Херсонського державного університету. Сер.: Економічні науки. 2014. Вип. 5(2). С. 208 – 210.

Nusinov V. Ya., Yarova A.B. Korporatyvna sotsialna vidpovidalnist: stanovlennia ta rozvytok v Ukraini [Corporate Social Responsibility: Formation and Development in Ukraine] / V.Ya. Nusinov, A.B. Yarova // Naukovyi visnyk Khersonshogo derzhavnogo universytetu. Ser.: Economichni Nauky. 2014. Vyp. 5 (2). S. 208 – 210.

Присяжнюк М. М. Прийоми маніпулювання свідомістю людей через засоби масової інформації / М. М. Присяжнюк // Сучасні інформаційні технології у сфері безпеки та оборони. №1 (1). 2008. C. 51 – 58.

Prysyazhniuk M.M. Pryiomy manipuliuvannia svidomistiu liudey cherez zasoby masovoi informatsii [Methods of manipulating people's consciousness through the media] / M.M. Prysyazhniuk // Suchasni informatsiini tekhnologii u sferi bezpeky ta oborony. №1 (1). 2008. S. 51 – 58.

##submission.downloads##

Опубліковано

2022-02-22

Номер

Розділ

I. Political sciences, international relations, historical studies and archaeology