Language features of advertising texts (based on the press of Vinnytsia)

Автор(и)

  • Oksana Khandoha Vasyl‟ Stus Donetsk National University
  • Bohdana Hoy Vasyl‟ Stus Donetsk National University

Анотація

It is well-known that the word has a great power. Philosopher M. Heidegger emphasized that a language is a house of being. A person lives in the language of the language. Our unhidden will and activity are embodied in a language that serves as an instrument of our dominance over other creatures. The ability of words to influence people is actively used by advertisers now. Advertising as a phenomenon of the socio-cultural life has been in the spotlight of various sciences representatives: cultural studies, sociology, psychology, art studies, philosophy, economics and others. Linguistics can stand aside from the world tendency where advertising is taking more and more minds and positions.

Посилання

Арутюнова Н. Д. Метафора и дискурс. Вступительная статья / Н. Д. Арутюнова // Теория метафоры. М.: Прогресс, 1990. 512 с.

Бове Л. Современная реклама. Творчество в составлении рекламных текстов / Л. Бове, Ф. Аренс; пер. с англ. Тольятти: Довгань, 1995. 704 с.

Єрмоленко С. Я. Словник іншомовних слів: тлумачення, словотворення та слововживання [Текст] / За редакцією С. Я. Єрмоленка // «Фоліо», Харків. 2006. С. 98.

Пирогова Ю. К. Рекламный текст: семиотика и лингвистика / Ю. К. Пирогова. М.: ИДГ, 2000. 156 с.

Пономарів О. Про мову реклами [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ponomariv-kultura-slova.wikidot.com/mova-reklamy.

Сухаревська Г. Психологічні аспекти сприйняття реклами / Г. Сухаревська // Творчі та організаційні особливості функціонування сучасного медійного простору. Збірник наукових праць. Т. 2. Тернопіль-Львів, 2008. С. 142-145.

##submission.downloads##

Опубліковано

2020-10-30

Номер

Розділ

ІІІ. Philological sciences