Public diplomacy as a communication channel of the national brand of Ukraine

Authors

  • Vasyl` Stus Donetsk National University

Abstract

The brand of the country is an important tool for its influence on the international arena in the conditions of globalization and innovative progress. It is vital for every country to have a positive international image, but it needs tireless efforts to build it. Pronounced features of the state and its identity form the basis of the national brand that also defines competitive advantage and income of the country, a valuable asset of the economy.

References

Висоцький О.Ю. Публічна дипломатія: конспект лекцій. Частина І. Дніпро: СПД «Охотнік», 2020. 56 с. Режим доступу: http://stratcom.nuou.org.ua/wp-content/uploads/2020/07/.pdf

Vysotskyi O.Y. Publichna dyplomatiya: konspekt lektsii. [Public diplomacy: lecture notes] Chastyna І. Dnipro: SPD «Ohotnik», 2020. 56 с. Retrieved from: http://stratcom.nuou.org.ua/wp-content/uploads/2020/07/.pdf

Дроздовський Я.П., Ярош В.В. Проблеми формування і розвитку бренду України на міжнародній арені. Науковий вісник Ужгородського національного університету. Серія: Міжнародні економічні відносини та світове господарство. 2018. Вип. 22(1). С. 106-109. Режим доступу: http://www.visnykeconom.uzhnu.uz.ua/archive/22_1_2018ua/24.pdf

Drozdovskii Ya. P., Yarosh V.V. Problemy formuvannya i rozvytku brendu Ukrayiny na mizhnarodnii areni. [The challenges of formation and development of the Ukrainian brand on the international arena] Naykovyi visnyk Uzhgorodskogo natsionalnogo universytetu. Seriya: Mizhnarodni ekonomichni vidnosyny ta svitove gospodarstvo. 2018. Vyp. 22(1). С. 106-109. Retrieved from: http://www.visnykeconom.uzhnu.uz.ua/archive/22_1_2018ua/24.pdf

Розумна О.П. Культурна дипломатія України: стан, проблеми, перспективи. Київ: НІСД, 2016. Режим доступу: http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/kultu_dypl-26841.pdf

Rozumna O.P. Kulturna dyplomatiya Ukrayiny: stan, problemy, perspektyvy. [Cultural diplomacy of Ukraine: state, challenges, prospects] Kyiv: NISD, 2016. Retrieved from: http://www.niss.gov.ua/content/articles/files/kultu_dypl-26841.pdf

Український Інститут [Електронний ресурс]. Режим доступу: https://ui.org.ua/Ukrainskii Instytut [Ukrainian Intitute]. Retrieved from: https://ui.org.ua/

Урядовий портал. Кабмін затвердив рекомендаційний бренд-бук «Ukraine Now» [Електронний ресурс] / Урядовий портал. 2018. Режим доступу: https://www.kmu.gov.ua/news/kabmin-zatverdiv-rekomendacijnij-brend-bukukraine-now

Uryadovii portal. Kabmin zatverdyv rekomendatsiinyi brend-buk «Ukraine Now» [The Cabinet of Ministers approved a recommended brand book «Ukraine Now»] / Uryadovii portal. 2018. Retrieved from: https://www.kmu.gov.ua/news/kabmin-zatverdiv-rekomendacijnij-brend-bukukraine-now

Nye J. Public diplomacy and soft power, ANNALS, AAPSS, 616, March 2008, p. 16. Retrieved from: https://courses.helsinki.fi/sites/default/files/coursematerial/4594675/Nye.pdf

Future Brand Country Index 2020 [Електронний ресурс]. 2020. Retrieved from: https://www.futurebrand.com/uploads/FBCi-2020-Assets/FutureBrandCountry-Index-2020.pdf

Downloads

Published

2022-02-21

Issue

Section

I. Political sciences, international relations, historical studies and archaeology