Organization and conduct of the PR-campaigns in politics: linguistic technologies
Abstract
The relevance of the research topic reveals in identifying effective ways of creating and conducting a PR-campaign with the help of political advertising and linguistic technologies. The topicality is also stipulated by the importance of political advertising in the modern social space. The paper investigates the use of communication strategies by candidates on the basis of political speeches and analyzes the means of the influence of propaganda videos on the subconscious electorate.
References
Бацевич Ф. С. Основи комунікативної лінгвістики: [підручник] / Ф. С. Бацевич. К.: Академія, 2004. 342 с.
Музыкант В. Л. Реклама и PR-технологии / В. Л. Музыкант. Москва: Армада-пресс, 2001. 577 с.
Цвих В. Ф. Політологія. Частина 4. Прикладна політологія. Підручник для студентів вищих навчальних закладів / В. Ф. Цвих та інші. Київ: ВПЦ “Київ ун-т”, 2010. 671 с.