Suggestive technologies of student’s language image making

Authors

  • Vasyl‟ Stus Donetsk National University

Abstract

Within modern linguistic studies, there is an orientation to the study of the functional-communicative aspect of language, in particular, to the study of problems of linguistic influence in advertising discourse [1]. However, the learning of linguistic suggestive impact on the student's image, which is a type of personal image-making, still remains out of the limelight of linguists.

References

Борисова Е. Имплицитность в языке и речи / Е. Борисова. Москва : Языки русской культуры, 1999. 200 с.

В.М. Петрик, М.М. Присяжнюк, Л.Ф. Компанцева. Cугестивні технології маніпулятивного впливу / В. Петрик, М. Присяжнюк, Л. Компанцева. Київ, 2011. 528 с.

Ієвлєв О. Мовна маніпуляція. Техніки маніпуляцій у спілкуванні / О. Ієвлєв. [Електронний ресурс]. Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/15863/1/106-Iyevlyev-231-232.pdf.

Барна Н. В. Іміджологія [Електронний ресурс] / Н. B. Барна. Режим доступу: https://moodle.znu.edu.ua/pluginfile.php?file=/50789/mod_resource/content/1/barna_n_v_imidzhelogiya.pdf.

Іванців О. Сугестивні технології створення іміджу [Електронний ресурс] / О. Іванців. Львів: ЛНУ. Режим доступу: http://ena.lp.edu.ua:8080/bitstream/ntb/24777/1/62-138-139.pdf.

Downloads

Published

2020-10-31

Issue

Section

ІІІ. Philological sciences