Role games as a condition and a way to advance the effectiveness of studying process for future teachers
Abstract
One of the main tasks of modern pedagogical science in Ukraine is to improve the training of future teachers. This is the direction of educational policy, which is reflected in the State National Program "Education" (Ukraine XXIth Century), the Laws of Ukraine "On Education", "On Higher Education", the National Doctrine of Education Development, and others. These documents emphasize the need to improve the quality of training pedagogues, the formation of their professional skills by attracting future specialists to active work.
References
Карамушка Л.М. Рольова гра / Л.М. Карамушка // Енциклопедія освіти / Акад. пед. наук України ; головний ред.. В.Г. Кремень. К.: Юрінком Інтер, 2008. 1040 с.
Коваль Л. В. Професійна підготовка майбутніх учителів у контексті розвитку початкової освіти / Л. В. Коваль. Донецьк: ЛАНДОН-ХХІ, 2012. 330 с.
Пометун О. І., Комар О.А. Підготовка майбутніх учителів початкової школи до застосування інтерактивних технологій / О. І. Пометун, О.А. Комар. Умань: РВЦ «Софія», 2007. 65 с.